Úvod Články 10 nejčastějších chyb při hubnutí

10 nejčastějších chyb při hubnutí

Mnoho lidí si myslí, že hubnutí je snadné a jednoduché. Opak je ale pravdou, jelikož už dávno není o tom, přestat jíst a začít sportovat. I proto by měl být cestou ke správné postavě především odborný poradce. Pokud nechcete riskovat řadu chyb, doporučujeme se na konzultaci objednat co nejdříve. Chybných postupů, které totiž v rámci redukčního režimu existují, je mnoho.

Problémy se samotnou stravou

Vše začíná u jídla a tak je problémem číslo jedna nepravidelná strava. Mnozí si myslí, že cílem k dokonalé postavě je drastické odmítání jídla. Je tomu však právě naopak, protože vaše tělo by mělo mít jídlo každé tři hodiny – nejlépe v malých porcích.

S jídlem souvisí také pitný režim. I nedostatek tekutin vede k tomu, že tělo nepracuje jak má a efektivně nespaluje. Navíc voda nebo jiná neslazená tekutina má další výhodu – zaplní žaludek a tak lépe eliminuje pocity hladu.

Když už správně jíme i pijeme, mnohdy ne příliš vhodné produkty. Například to mohou být sladké limonády nebo džusy, které bychom měli eliminovat. Odstranit z jídelníčku je také třeba velké množství ovoce. To samozřejmě úplně vynechat nesmíme, ale jeho nadměrné množství způsobí velké přísuny cukru – a ty jsou při dietě problém.

Bez pohybu to nepůjde

Mnozí lidé dělají chybu i v tom, že své úsilí často směřují pouze k jídelníčku a již zapomínají na pohyb. I to je velká chyba. Pohybem totiž zrychlíme metabolismus a spalování tuků urychlíme. Často stačí i obyčejná chůze, nebo běh či jízda na kole.

S pohybem může souviset i neustálá kontrola váhy. Je naprosto normální, že váha kolísá a jeden den budeme mít výrazně více, než jiné – třeba i s ohledem na množství vody v těle. Každodenní vážení je tak zbytečné. Navíc při sportu se může tvořit svalstvo, které obecně váží více než tuk a tak ručička na váze nemusí být vždy objektivní.

Zakazujte si co nejméně

Dieta by neměla přinášet stresové situace a tak byste si během ní neměli věci přímo zakazovat. Je samozřejmě jasné, že bystě měli nezdravé pochutiny vynechat, ale pokud to občas porušíte, nic se neděje. Tělo si mnohdy samo řekne, na co má chuť a je lepší mu to dát, než být dlouhodobě ve stresu z odpírání.
S tím souvisí i druhá chyba, a to odpírání jídla. Hubnutí pomocí hladovky je nejhorší chyba, jakou můžete udělat. Krátkodobě sice zhubnete, ale během následujících 14 dní jsou kila opět zpět. Takto zkrátka dieta nefunguje.

Myslete na kvalitu jídel

I když by jídlo mělo být zdravé a kvalitní, je chybou například to, že si odpíráte i tuky. Ty by také v jídelníčku měli být. V menším množství, ale měli. Dodávají totiž potřebnou energii. S tímto poté souvisí i kvalita našeho stravování. Je velkou chybou jíst rychle, v pohybu a jídlo si nevychutnat.

Vše má svůj čas

A poslední a nejznámější chyba? Netrpělivost. Hubnutí neznamená ztratit během týdne 5 kilogramů. Má-li být trvalé, musí být pozvolné. To vše vám ale už poví výživový poradce.

Víte že... s námi zhublo již více než 100 000 Čechů?

Přinášíme profesionální výživové poradenství dostupné každému. Komplexní diagnostiku těla a jídelníček na hubnutí na míru zcela ZDARMA.

Konzultace u výživového poradce ZDARMA! ZÍSKAT KONZULTACI