Úvod Články Co si dát k snídani při hubnutí?

Co si dát k snídani při hubnutí?

Snídaně je hlavním základem dne a proto bychom toto jídlo rozhodně neměli podceňovat. Je třeba zaměřit se nejenom na jeho kvalitu, ale měli bychom mít čas i na to, jíst ho pomalu a vychutnat si každé sousto. Největší chybou, jakou můžete udělat, je snídat nekvalitně a navíc takzvaně za pochodu. Hubnete-li, dostáváte na celý den tak špatný základ, že i několikatýdenní snaha o redukci váhy může přijít na zmar.

Co by měla správná snídaně obsahovat?

Pokud bychom se na skladbu snídaně podívali obecně, určitě bychom neměli zapomínat na bílkoviny a vlákninu, ale také na vitamíny a minerály. Důležitou součástí jsou i sacharidy, které nám pomohou nastartovat tělo a dodat mu potřebnou energii. Samozřejmě více o správné snídani vám může říci výživový poradce, který vám také doporučí konkrétní potraviny. A to i s ohledem na to, v kolik vstáváte, kde a jak pracujete, nebo co smíte a nesmíte při dietě jíst.

Jak může správná snídaně vypadat?

Lehký nástin správných snídaní jsme si pro vás připravili i my. Samozřejmě jedná se pouze na týdenní ukázku. Jelikož hubnutí může trvat i několik měsíců. Pro konkrétní jídelníček se objednejte k výživovému poradci, který tento náš započatý směr ještě rozšíří a pomůže vám s redukcí váhy mnohem více. Pojďme se tedy podívat, na co nezapomínat:

  • Pondělí: Nepražené mysli s kouskem kvalitní pomazánky, čerstvý tvaroh, šťáva z ovoce
  • Úterý: Domácí pohanková kaše s kousky ovoce, kvalitní mátový nebo zelený čaj
  • Středa: Celozrnný chléb s vysokým obsahem vlákniny, tvrdý sýr, kousek ovoce, čaj
  • Čtvrtek: Ovocný salát – pomeranče, jablka, jahody, kousek celozrnného pečiva, čaj
  • Pátek: Rybičková pomazánka s krajícem tmavého chleba, rajčata, čaj
  • Sobota: Jednoduchý toast zapečený s plátkem kvalitního sýra a šunky, ovoce, čaj
  • Neděle: Palačinka bez tuku s ovocem a čerstvým tvarohem, čaj nebo neslazená káva

Co mají dny společné?

Pokud se na daný jídelníček zaměříte důkladněji, jasně vidíte, že ve většině dnů je součástí snídaně ovoce nebo zelenina pro vitamíny, stejně jako nápoje pro doplnění tekutin. Postupně jsou také kombinovány další zmíněné potřebné látky, jako je vláknina, bílkoviny, menší množství tuků, stejně jako sacharidy.

Čemu se vyhnout?

Pokud jsou potraviny, kterým byste se při snídani měli naopak vyhnout, jsou to především různá nezdravá jídla obsahující mnoho cukru – třeba pražené přeslazené mysli, koláče, koblihy a další. Dále je vhodné vyhnout se i bílému pečivu, jelikož při dietě dáváme přednost vždy tomu celozrnnému. Třetím důležitým faktem by měla být snaha o vyloučení nekvalitní šunky s nízkým obsahem masa, stejně jako nekvalitních sýrů z rostlinných tuků. Ostatně o tom všem vás už poučí odborník, se kterým můžete své otázky konzultovat a zjistit nejenom to, co dále nesmíte, ale zjistit i to, co dalšího jako startovní jídlo zařadit.

Víte že... s námi zhublo již více než 100 000 Čechů?

Přinášíme profesionální výživové poradenství dostupné každému. Komplexní diagnostiku těla a jídelníček na hubnutí na míru zcela ZDARMA.

Konzultace u výživového poradce ZDARMA! ZÍSKAT KONZULTACI