Úvod Články Proteinová neboli ketonová dieta na 5 dní - vzorový jídelníček

Proteinová neboli ketonová dieta na 5 dní - vzorový jídelníček

Proteiny neboli bílkoviny by měly být nedílnou součástí naší stravy, jelikož našemu tělu dokážou napomáhat v celé řadě oblastí. Díky nim totiž máme možnost využívat stavu takzvané ketózy. Ačkoliv daný název zní poměrně neznámě, jeho vysvětlení je prosté. Při tomto stavu má totiž naše tělo velmi málo sacharidů, což vede k tomu, že energii získává z jiných zdrojů. A tímto zdrojem je právě uložený tuk. A tímto způsobem se velmi rychle a velmi efektivně spaluje.

Proteinová dieta přináší řadu výhod

Její výhody pro náš organismus jsou zřejmé. Kromě rychlejšího spalování tuků je to také to, že správně sestavený denní režim, který nám doporučí odborník, je zaměřen na pravidelnou konzumaci jídla. Jednotlivé porce jsou rozděleny během celého dne a my tak nepociťujeme hlad. Zvýšený obsah bílkovin v našem těle navíc snižuje i chutě k jídlu. Posledním pozitivem proteinové diety je to, že je spojena s poměrně rychlým úbytkem hmotnosti.

Co se při dietě konzumuje?

Jak už napovídá sám její název, jsou to samozřejmě proteiny, tedy bílkoviny. Ty dnes najdeme v mnoha výrobcích, které jsou na trhu běžně k dostání. Velmi dobrým zdrojem bílkovin jsou mléčné výrobky. Zde však musíme upozornit na to, že správnou volbou jsou jenom ty nízkotučné. A to a´t už jde o mléko, jogurty, stejně jako o tvaroh, nebo jiné potraviny a mléčné nápoje.

Samotnou kapitolou proteinové diety je také maso. Právě to je dnes velmi bohatým zdrojem proteinů a tak bychom ho neměli zapomínat zařadit do pravidelné stravy. Nejlepší možnou volbou je určitě maso bílé, tedy kuřecí, nebo drůbeží. Chybět by ale nemělo ani vepřové nebo hovězí, pouze za předpokladu, že je velmi libové. Dále nezapomínáme také na ryby, ale i vaječné bílky. Žloutky raději vynecháme.

Co vynechat?

Co jíst tedy již víme a tak je třeba zaměřit se na to, co z této diety naopak vynechat. Měly by to být takové potraviny, kterými bychom našemu tělu dodávaly vysoké dávky cukru. Nejsou to však jenom sladkosti, zákusky a jiné cukrovinky. Vysokou hodnotu mají také různé přílohy, a to v podobě těstovin, rýže, ale i brambor. Zakázány jsou též obilniny. Přesto je nutné dodat, že ve výjimečném množství je můžeme tělu dodat, ale pouze za předpokladu, že nepřekročíme denní dávku 50 gramů některé z těchto potravin.
Jak může vypadat jídelníček?

Pokud vás zajímá, jak může taková dieta vypadat, pojďme se podívat na vzorový jídelníček správně koncipované ketonové diety:

  • Snídaně: Bílý jogurt, doplněný zeleninou, ideálně rajčetem nebo okurkou
  • Svačina: Tvarohová pomazánka s pažitkou, či sušenou červenou paprikou
  • Oběd: Dušený nebo bez tuku grilovaný kuřecí steak s dušenou zeleninou
  • Svačina: Bílky ze 2 vajec
  • Večeře: Netučná bílá ryba – ideálně pstruh se směsí listových salátů jako přílohou

Co na to odborníci?

Ti samozřejmě proteinovou dietu doporučují, ale zároveň upozorňují na přílišnou jednotvárnost. A to v tom, kdy vlivem nedostatku sacharidů můžeme pociťovat větší únavu, nebo nevolnost. Stejně tak upozorňují i na možný nedostatek vlákniny, nebo vitaminů a minerálů.

Obecně doporučovanou velmi dobrou volbou v souvislosti s proteinovou dietou bývá oslovení profesionálního výživového poradce. Ten může vytvořit základ jídelníčku, který respektuje její pravidla. Zároveň ho doplní o takové potraviny, aby byl pestrý, vyhovoval vašemu životnímu stylu, a stále byl určený k redukci váhy.

Díky takové kombinaci tak eliminujete problémové faktory proteinové diety a využijete pouze pozitiva. Neváhejte proto a objednejte se na svou první konzultaci, jelikož dieta už dávno není o tom, odpírat si jídlo. Naopak pro postupný a trvalý úbytek váhy je třeba správného jídelníčku, se kterým vám pomůže jenom odborník.

Víte že... s námi zhublo již více než 100 000 Čechů?

Přinášíme profesionální výživové poradenství dostupné každému. Komplexní diagnostiku těla a jídelníček na hubnutí na míru zcela ZDARMA.

Konzultace u výživového poradce ZDARMA! ZÍSKAT KONZULTACI