Úvod Články Sacharidové vlny - vzorový jídelníček

Sacharidové vlny - vzorový jídelníček

Sacharidy jsou nezbytnou součástí našeho jídelníčku, jelikož právě tyto látky dokážou našemu tělu dodávat tolik potřebnou energii. A právě na nich může být založen i jídelníček, tedy konkrétně funkční dieta. Velmi často této možnosti využívají především sportovci, ale využívat jí může skutečně každý, kdo touží po tom zhubnout. A to poměrně efektivně. Stačí jenom dodržovat ten správný režim.

Snaha o zamezení stagnace

Pokud je v rámci hubnutí hlavní problém, potom je to určitě situace, kdy dochází k celkové stagnaci. Tedy kdy po prvotním poměrně rychlém úbytku dochází k tomu, že hubneme minimálně, nebo vůbec. Sacharidové vlny však dokážou celý proces opět dobře nastartovat a opět aktivovat hubnoucí postupy. Stejně tak díky sacharidovým vlnám mnohem lépe udržujeme hladinu krevního cukru, což je v celém dietním procesu také nesmírně důležité.

Jak vše funguje?

Pojďme se na sacharidové vlny podívat konkrétně. Jedná se o jídelníček, který je určený jak pro muže, tak i ženy. Jak už plyne ze samotného názvu, to hlavní co hraje roli je příjem sacharidů. V rámci dávkování je využíváno sedmidenního cyklu, který má vzestupnou tendenci. První den je třeba zkonzumovat 50 g sacharidů, druhý den je to již 100 g, následující den 200 g a další dny pokračujeme takto: 250 g, 300 g, 400 g, 500 g. Důležité je tedy sledovat hlavně to, jaká jídla jíme a kolik sacharidů konkrétně obsahují. A na základě toho si sestavíme náš jídelníček.

Důležité je dodat i to, že kromě sedmidenního cyklu existuje také kratší, a to čtyřdenní. Ten je o něco jednodušší, jelikož je příjem nastaven takto: 50 g, 150 g, 250 g, 400 g.

Nezapomínáme ani na bílkoviny

Co je také důležité dodat, to jsou informace o tom, že v rámci této diety bychom se měli zaměřit také na dostatek bílkovin. Minimální množství by mělo být zhruba 2 gramy na jeden kilogram naší hmotnosti. Tolik bílkovin bychom měli konzumovat denně. Zapomínat bychom neměli ani na tuky, ideálně ty zdravější. Zde je minimální množství alespoň 0,5 g denně.

Zdravé strava je stále základ

I když jsme zmínili, že je třeba myslet na sacharidy, bílkoviny i tuky, neznamená to, že můžeme jíst cokoliv. Základy zdravé stravy bychom logicky měli dodržovat. Dobrou cestou, jak zjistit co jíst a co nejíst, je vzorový jídelníček. Ten lze dnes získat poměrně snadno, a to od výživového poradce, který nám s dietou pomůže. A to i v případě, kdy chceme sacharidové vlny vyzkoušet a přesvědčit se o tom, nakolik efektivním postupem jsou. My je rozhodně hodnotíme kladně.

Daný vzorový jídelníček tedy bude obsahovat jak správný rozpis zmíněných sacharidů, tak i bílkovin a tuků. Samozřejmě s ohledem na potřeby, které mají muži a ženy. Chybět nebudou ani další látky, dále i vitamíny, minerály, ale třeba i vláknina.

Víte že... s námi zhublo již více než 100 000 Čechů?

Přinášíme profesionální výživové poradenství dostupné každému. Komplexní diagnostiku těla a jídelníček na hubnutí na míru zcela ZDARMA.

Konzultace u výživového poradce ZDARMA! ZÍSKAT KONZULTACI